FinantsTreff 2017! Finantsmaailma raskekahurvägi on kohal!
2. november 2017, kell 10.00 - 17.00

Pildid / - 2017_11_02_RP_L

Tere, !

Ootame Teid osa saama finants- ja raamatupidamise valdkonna sügisesest suursündmusest - FinantsTreff 2017!
Pakume Teile suurepärast võimalust osaleda trefipäeval sooduhinnaga 149 € + km! Registreerimisel palume kasutada märksõna SOODUS (pakkumine kehtib kuni 21. septembrini 2017).
Kiirusta ja registreeri trefipäevale soodushinnaga SIIT!

FinantsTreff 2017 on finants- ja raamatupidamise valdkonna suursündmus, mille käigus toome osalejateni aktuaalse ja laia teemavaliku, et saada praktikutelt juhiseid ning head nõu igapäevaseks toimimiseks! Finantstrefil toimuvad avaettekande järgselt loengud kolmes saalis paralleelselt. Need on Eesti parimatelt audiitoritelt ja maksuspetsialistidelt, tippjuristidelt ning teistelt finantsalaste spetsialistidelt, kes lühikestes, haaravates ettekannetes keskenduvad kõige olulisemale infole, milleta finants ja raamatupidamise ala spetsialistid hakkama ei saa! 

  • Kõneleme muudatustest, mis ootavad ees tervet raamatupidamise valdkonda.
  • Audiitorid jagavad oma tähelepanekuid ning soovitusi seoses eesseisva majandusaasta aruandega.
  • Paralleelsaalid jagunevad aktuaalsete juriidiliste ning raamatupidamislike küsimuste vahel, toimuvad spetsiaalettekanded tegevjuhtidele ning juhatuse liikmetele. 
  • Toome Teieni head meelelahutust ja toredaid üllatusi!

Finantstreffi võlu seisneb just selles, et saad oma koolituspäeva ise koostada valides terve päeva vältel toimuvatest koolitusteemadest just need, mis kõige enam huvi pakuvad! Kõik ettekanded salvestatakse ning neid on võimalus 30 päeva jooksul järele kuulata (salvestuste järelkuulamine on tasuline)! Osalejate õppematerjalide kausta vahel on kõikide koolitajate ettekanded! Päeva lõpetame ühise filmivaatamisega!

FinantsTreff 2017! Finantsmaailma raskekahurvägi on kohal!
2. novembril 2017, kell 10.00 - 17.00

Trefipäeva juhib ja modereerib

Pildid / - Tonis Elling 115 Tõnis Elling, Leinonen Eesti nõustamisüksuse juht

Maksumuudatused 2017-2018!

Pildid / - Aule Kindsigo 113x113

Pildid / - Tõnis Jakob 113x113

Pildid / - Evelyn Liivamägi 113x113

Kõige värskema info maksumuudatustest toovad Teieni Aule Kindsigo (Kindsigo Konsultatsioonid OÜ), Tõnis Jakob (Marisett OÜ) ja Evelyn Liivamägi (Maksu- ja Tolliamet). Teemadena tuleb käsitlusele:
  • 500 eurot maksuvaba tulu 2018
    - Tulumaksu arvestamine kuu ja aasta arvestuses.
    - Näited.
  • Erisoodustuse maksustamise muudatused 2017-2018
    -
    Töötajate majutamine ja transport 01.08.2017
    - Osalusoptsioonid 01.08.2017- Terviseedendamise kulu 01.01.2018
  • Sõidukite maksustamise muudatused 01.01.2018
  • Dividendi tulumaks 14% 2018
    - Kolme aasta arvestamise põhimõtted.
    - Näited.- Varjatud kasumieraldiste maksustamine.
  • Käibemaks 2017-2018
    - Metalltoodete pöördmaksustamine 2017.
    - Siseriikliku pöördmaksu olemus.- Käibemaksu piirmäär 40 000 eurot 2018.
  • Teised maksudega seonduvad muudatused
    - Ettevõtluskonto.
    - Maksukorralduse seadus.- Teekasutustasu.
  • TSD 2018

Aastaaruande sisu ja esitlusviis

Pildid / - Karin Luiga 113x113

Pildid / - Sven Siling 113x113

Karin Luiga, BDO turundus- ja kommunikatsioonijuht ning Sven Siling, BDO auditi partner
Finantsaruande eesmärgiks on võimaldada aruande tarbijatel teha majanduslikke otsuseid ning sisendi selliste otsuste tegemiseks võib anda nii sisuliselt kui ka vormiliselt väga erineval moel: Eesti tava kohane aruanne või IFRS; mustvalge aruanne või „juturaamat“. Ettekandes keskendutaksegi võimalustele, kuidas finantsaruanne toetaks ettevõtte eesmärke, toimiks turundustööriistana ning kasutajatega paremini „kõneleks“.

Konsolideerida või mitte konsolideerida - selles on küsimus?

Pildid / - Ree Teinberg 113x113

Pildid / - Kairi Luigelaht-Teder 113x113

Ree Teinberg, Audit & Consult partner ja vandeaudiitor ning Kairi Luigelaht-Teder, Audit & Consult partner ja vandeaudiitor
Alates 1.1.2016 muutusid mitmed olulised sätted raamatupidamise seaduses, sealhulgas ka nõuded konsolideerimiskohustuse osas ning erandid konsolideerimiskohustusest vabastuse kohta. Nüüd, kus uus regulatsioon on juba pea aasta kehtinud, anname ülevaate, millele tuleks tähelepanu pöörata otsustamisel, kas koostada konsolideeritud aruanne ning vaatame praktiliste näidete abil levinumaid situatsioone erandite rakendamiseks.

Varade ja varude inventuuri läbiviimine

Pildid / - Maire Otsus-Carpenter 113x113 Maire Otsus-Carpenter, Fantina OÜ
Oma ettekandes käsitleb Maire põhivarade ja varude inventuuri protsessi alates inventuuri ettevalmistamisest, lugemise korraldamisest, lugejate valikust, lugemislehtede ning lõppakti vormistamiseni. Maire annab ülevaate inventuuri puudutavatest õigusaktidest. Kuna erasektori regulatsioonid on oluliselt vähem detailsed võrreldes avalikus sektoris kehtestatud inventuuride läbiviimise nõuetega, siis käsitleb Maire ka avaliku sektori nõudeid. Viimaseid on lihtne rakendada ka erasektoris.

Juhatuse liikme tehingud iseendaga - mis on lubatud ja mis mitte?

Pildid / - Pirkka-Marja Põldvere 113x113 Pirkka-Marja Põldvere, advokaadibüroo Leadell Pilv vandeadvokaat
Kas juhatuse liikmel on vaba voli endale tasu maksta? Aga osta vajaliku teenust sisse äriühingult, millega ta on ise seotud? Millistel juhtudel võib äriühing nõuda juhatuse liikmelt talle makstud tasu tagasi või seda vähendada? Ettekanne sisaldab värvilisi näiteid nii kohtuotsustest kui elust enesest!

Isikuandmete töötlemine raamatupidamises

Pildid / - Siiri Antsmäe 113x113 Siiri Antsmäe, Grant Thornton Balticu Baltikumi riskijuhtimisteenuste valdkonna juht
Euroopa Liidu andmekaitse üldmääruse raames vaatleme raamatupidaja jaoks olulisi aspekte. Mis on seaduse alusel kogutavad andmed ja mis mitte? Kuidas tagada raamatupidamiseprogrammis vajalike kontrollide olemasolu isikuandmete väärkäitlemise tagamiseks? Mille kohta ja kuidas nõusolek tuleb koguda? Kas nõusolek on igavene? Millal ja keda tuleb teavitada, kui raamatupidamise sisalduvate isikuandmete väärkohtlemine siiski juhtub?

Välismaal töötamise ja välismaalaste töötasu maksmise erisused

Pildid / - Epp Lumiste 113x113 Epp Lumiste, advokaadibüroo Alterna vandeadvokaat
Ettekande eesmärk on anda ülevaade sellest, kui Eesti tööandja soovib töötajat lähetada välismaale tööle, millised maksukohustused jms kaasnevad. Samuti millised on peamised muudatused välismaalaste palkamises ja kontsernisiseses üleviimises. Millega peab Eesti tööandja välismaalast palgates kindlasti arvestama. Millised erisuses kohalduvad renditööjõu kasutamisele.

Probleemid töötasude väljamaksmisega ja uued kohtulahendid

Pildid / - Keijo Lindeberg 113x113 Keijo Lindeberg, advokaadibüroo LMP juhtivpartner ja vandeadvokaat
Oma ettekandes keskendub Keijo aktuaalsele tööõiguse kohtupraktikale, mis seotud eelkõige töötasude väljamaksmisega.

Grupisisesed laenud ja sellega kaasnevad maksuriskid

Pildid / - Liisu Lell 113x113 Liisu Lell, Deloitte Advisory juhtiv maksukonsultant
Oma ettekandes võtab Liisu vaatluse alla:
  • Grupisisesed laenutehingud (sh deposiidid ja kontsernikontod) ja nendega kaasnevad maksuriskid.
  • Maksuhalduri praktika laenutehingute kontrollis.
  • Tulumaksuseaduse muudatused seoses grupisiseste laenutehingutega.
Liisu liitus AS Deloitte Advisory maksuosakonnaga käesoleva aasta juuni kuust. Enne seda töötas Liisu 5 aastat Maksu-ja Tolliametis, millest viimased 3 aastat juhtis ta kontrolliosakonnas töögruppi, mis tegeles kapitalitulu maksustamisega seotud küsimustega, sh grupisiseste laenutehingutega, restruktureerimiste ja teiste ettevõtte tulumaksuga seotud nõustamistega. Liisu on osalenud mitmetel rahvusvahelistel ettevõtte tulumaksu (sh siirdehinnad) teemalistel seminaridel ja koolitustel ning on teinud tihedat koostööd ka teiste riikide (näiteks Soome) maksuhalduritega selles valdkonnas.

Case study: e-arvetele üleminek

Pildid / - Sander Aasna 113x113 Sander Aasna, Omniva infoäri valdkonna juht
Räägime e-arvetele üleminekust Eesti ettevõtte näitel.  Kuidas ettevõte, millel on 2500 ostuarvet kuus, hoiab e-lahendusega aastas kokku üle 50 000 euro!  Käisime ja mõõtsime mitme kuu jooksul reaalselt aega, kui kaua mingile tegevusele aega kulub. UUS! Lisaks arutame, kuidas uus EL direktiiv ja vorming igapäeva tööd mõjutab ning milliseid võimalusi loob.

Eelarve koostamine ei pea olema raketiteadus

Pildid / - Helika Parts 113x113 Ettekande käigus tutvustab Helika Parts Eesti Finantsteenuste Agentuuri eelarverakendust VeeRa.
VeeRa loob võimaluse tuua lihtsus ja korrektsus finantsasjadesse, mille tulemusena muutub raamatupidaja/ eelarvestaja töö eelarve planeerimise mugavaks ja  inimlikuks. VeeRA on mõeldud eelkõige avaliku sektori organisatsioonidele. VeeRa on pilverakendus, mis võimaldab:
  1. ​kõigil programmi kasutajatel selles üheaegselt töötada, andmeid jooksvalt salvestades; 
  2. eelarvega tegeleda mistahes ajahetkel ja mistahes nutiseadme kaudu;
  3. ​kasutab eelarvestamisel riigiraamatupidamisele tuginevat klassifikaatorite süsteemi;
  4. salvestada eelarvestamise protsessiga seotud informatsiooni – lisada kommentaare ja faile
  5. eelarvete ajalugu ühtses keskkonnas
  6. lihtsalt luua uut eelarveaastat;
  7. avada eelarve käsutajatele üksnes neile vajalikud eelarved
  8. ​andmetega "mängida"  - What-If – saada ülevaadet muutustest suures ja väikeses pildis.

Paberivaba raamatupidamine

Pildid / - Ivar Veskioja Ivar Veskioja, Envoice OÜ juhatuse liige
Eestist kui edukast e-riigist räägitakse maailmas palju. Valitsuse istungid on paberivabad, maksudeklaratsioonid on elektroonilised ja ID-kaardiga allkirjastatakse enamus lepingutest. Kas meie ettevõtete raamatupidamine on ka juba täielikult paberivaba? Räägime sellest, kuidas saavutada paberivaba ja ajasäästlik raamatupidamine igas suuruses organisatsioonis. Näitame ka ostuarvete ja kviitungite automaatse digiteerimise tarkvara Envoice, mille abil saab kuludokumendi andmed kiirelt otse majandustarkvarasse.

Mured, mida tänapäeval seoses majandustarkvaraga enam tundma ei peaks

Pildid / - Rauno Raid 113x113 Rauno Raid, Columbus müügikonsultant
Ettekanne teeb ülevaate tänapäevase tarkvara võimaluste kohta. Lükkame ümber iganenud müüdid ning eelarvamused, mis majandustarkvara kohta liiguvad.

Aruandlus kui taustatoiming või tüütu ja koormav käsitöö

Pildid / - Marika Korka 113x113

Maksu- ja Tolliameti ning Statistikaameti ühisettekanne
Marika Korka
annab ülevaate, millises seisus on Riigiülesest nullbürokraatia algatusest välja kasvanud projekt "Aruandlus 3.0", mille eesmärk on vähendada ettevõtjate koormust andmete esitamisel Maksu- ja Tollimetile, Statistikaametile ja Eesti Pangale. Raamatupidajate jaoks on suurim muutus see, et aruandluse esitamine automatiseeritakse ja andmed edastatakse otse kasutatavast tarkvarast. See tähendab seda, et enam ei pea minema konkreetse asutuse keskkonda andmeid sisestama.

Paneeldiskussioon - teema Majandusaasta aruanne

Pildid / - Anne Nuut 113x113

Pildid / - Mai Palmipuu 113x113

Oma nõusoleku paneelis osalemiseks on andnud vandeaudiitorid Anne Nuut, Mai Palmipuu ning audiitorbüroo BDO esinedaja. Paneeldiskussiooni viib läbi Tõnis Elling, Leinonen Eesti OÜ.

Aeg ja maht

2. novembril 2017, kell 10.00 - 17.00.
Järgneb ühine filmivaatamine. Filmivaliku täpsustame 1 kuu enne sündmuse toimumist!

FinantsTrefil 2017 on esindatud lahked toetajad, kes osalejaid maitsvate üllatustega ning hingele pai tegevate kingitustega kostitavad. Igale osalejale üllatuskingitus L'Occitanelt!

 

Toimumiskoht

COCA-COLA PLAZA, Hobujaama 5, 10151 Tallinn.

Maksumus

Pakume Teile suurepärast võimalust osaleda trefipäeval sooduhinnaga 149 € + km! Registreerimisel palume kasutada märksõna SOODUS (pakkumine kehtib kuni 21. septembrini 2017).

Kuni 26. septembrini on trefi maksumus 169 € + km, soovi korral ettekannete salvestused* 49 € + km.
27. september - 13. oktoober on trefi maksumus 199 € + km, soovi korral ettekannete salvestused* 49 € + km.
Alates 14. oktoobrist on trefi makusmus 215 € + km, soovi korral ettekannete salvestused* 49 € + km.

* Kõik trefi ettekanded salvestatakse ning neid on võimalus osalejatel järekuulata 30 päeva jooksul pärast vastava lingi saamist (salvestuste järelkuulamine on tasuline)!

Registreerimine ja lisainfo

Pildid / - 2014 Kristina Paal 113x150

Kristina Paal
+372 55662741

kristina.paal@addenda.ee

Registreeri koolitusele