Dünaamilisest hankesüsteemist
Eeltutvustus
16. märtsil toimub aasta suurim riigihangete teemaline aruteludering, kus võtame vaatluse alla riigihangete valdkonna põletavad küsimused. Vandeadvokaat Kadri Matteuse juhtimisel arutlevad Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) jurist Merily Rool ning Eesti Energia hankedirektor Priit Valk ja hankejuht Andro Valgenberg dünaamilise hankesüsteemi (DHS) olemuse, eeliste ja probleemide üle. Teoorias on DHS hankijate (ja ka pakkujate) jaoks geniaalne vahend erinevate kulutarvikute ja väikevahendite jooksvaks ostmiseks olukorras, kus hankija kulutused eelarve aastal ületavad piirmäärasid ning samas puudub ka soov piirata pakkujate ringi, kellelt nimetatud tarvikuid osta. Veel 2019. aastal oli registris avaldatud üksnes 2 DHSi, kuid detsembri keskpaiga seisuga on 2022. aastal avaldatud juba 59 dünaamilist hankesüsteemi ning võib eeldada, et see number kasvab aastast-aastasse. Kadri Matteus avab enda ettekandes DHSi teoreetilise käsitluse ning see jätkub diskussiooniga praktikute vahel, kes kasutavad DHSi kui vahendit hankelepingute sõlmimiseks. Millised on DHSi eelised ja mis probleemi see hankija jaoks lahendab? Kas DHS on apetiitne ka pakkujatele ja kas DHSi kasutamisel on praktikas ilmnenud ka kitsaskohti.
Olete oodatud osalema veebiülekandel, kus toome Teieni dünaamilist hankesüsteemi käsitleva arutelu Riigihangete eksklusiivümarlaualt. Ettekanet on võimalus jälgida nii reaalajas kui tellida selle salvestis. Samuti on Teil soovi korral võimalus registreeruda kõikidele riigihangete eksklusiivümarlaua ettekannetele. Tingimuste ja päevakavaga saate tutvuda https://www.addenda.ee/eksklusiivymarlaud2023
Eesmärk
Ümarlaua eesmärk on analüüsida ja arutleda põnevaid ja päevakajalisi hankeküsimusi!
Õpiväljunditena koolituse läbinu:
- teab riigihangete seaduse rakendamise probleemküsimusi ja oskab hangete läbiviimisel arvestada nii seaduselooja mõtet ja tahet
- tunneb reaalset praktikat hankija ja pakkuja poolt vaadatuna
- tõlgendab riigihangete praktikat ning väldib pikki ja kulukaid hankevaidlusi
- tõlgendab hankeseaduse neid paragrahve, mis sätestavad hankija ja pakkuja koostöö võimalikkuse seaduslikes piirides
Sihtrühm
Aktiivsed hankijad ja pakkujad:
- riigi- ja KOV vastutavad juhid, hankespetsialistid, juristid ning teised hankeid läbiviivate ettevõtete esindajad
- avalik-õiguslike institutsioonide spetsialistid, kes puutuvad kokku riigihangete korraldamisega
- aktiivsed pakkujad, nii tippjuhid kui ka spetsialistid
- juristid, kes tegelevad hankealase nõustamise ja hankevaidluste lahendamisega
- audiitorid, kes auditeerivad riigihangete valdkonnas
- EL projektide koordinaatorid, kellel on vajadus hanke korras osta kaupu ja teenuseid ja paljud teised huvilised
Teemad
Ettekanne ja aruteluring dünaamilisest hankesüsteemist
Teoorias on DHS hankijate (ja ka pakkujate) jaoks geniaalne vahend erinevate kulutarvikute ja väikevahendite jooksvaks ostmiseks olukorras, kus hankija kulutused eelarve aastal ületavad piirmäärasid ning samas puudub ka soov piirata pakkujate ringi, kellelt nimetatud tarvikuid osta. Veel 2019. aastal oli registris avaldatud üksnes 2 DHSi, kuid detsembri keskpaiga seisuga on 2022. aastal avaldatud juba 59 dünaamilist hankesüsteemi ning võib eeldada, et see number kasvab aastast-aastasse. Kadri Matteus avab enda ettekandes DHSi teoreetilise käsitluse ning see jätkub diskussiooniga praktikute vahel, kes kasutavad DHSi kui vahendit hankelepingute sõlmimiseks. Millised on DHSi eelised ja mis probleemi see hankija jaoks lahendab? Kas DHS on apetiitne ka pakkujatele ja kas DHSi kasutamisel on praktikas ilmnenud ka kitsaskohti.
Ettekande teeb ja aruteluringi juhib Kadri Matteus

Kadri Matteus
|
Kadri Matteus on üks Eesti tuntumaid hankeadvokaate, Riigihankeblogi asutaja, advokaadibüroo COBALT vandeadvokaat ja riigihangete valdkonna juht omades selles valdkonnas 12 aastast kogemust. Kadri Matteuse põhitegevusvaldkonnad on riigihanked, haldusõigus ja kohtuvaidlused. Ta nõustab ja esindab kliente erinevates riigihanke küsimustes, viib klientide nimel läbi riigihankeid ja abistab pakkujaid pakkumuste esitamisel. Samuti lepitab Kadri Matteus hankelepingu täitmisel tekkinud vaidluseid FIDIC vaidluste lahendamise komisjoni liikmena või erapooletu lepitajana. Peale hangete tegeleb Kadri Matteus muude avalik-õiguslike vaidlustega, kuid just riigihanked on tema peamine spetsialiseerumise valdkond.
Kadri Matteus on ka kõrgelt hinnatud esineja riigihankeõiguse vallas. Samuti hoiab Kadri Matteus meelt teravana erinevate publikatsioonide avaldamise teel (Juridica, RHS kommenteeritud väljaanne ja tavameedia).
|
Aruteluringis osalevad Merily Rool, Priit Valk ja Andro Valgenberg

Merily Rool
|
Merily Rool, jurist Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuses (TEHIK). TEHIK on info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kompetentsikeskus tervise-, sotsiaal- ja töövaldkonnas. TEHIK viib ellu avaliku sektori olulisemaid IT-projekte, nõustab teisi riigiasutusi uute arenduste ja halduse osas ning on teerajajaks uutele tehnoloogilistele lahendustele. TEHIKu hanketiim viib läbi info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) valdkonda kuuluvad riigihanked kõigile Sotsiaalministeeriumi valitsemisala asutustele. Koos kuue ühishankijaga on TEHIK liitumiseks avanud ka dünaamilise hankesüsteemi arendus-, hooldus-, analüüsi- ja testimistööde soetamiseks. Tänapäevases pidevas IT-arengus ja muudatuste tuules on paindlikud lahendused, mida DHSi kasutamine pakub, tervitatavad nii hankijatele kui ka pakkujatele. Aruteluringis jagab Merily Rool TEHIKu kogemust DHSi kasutamisel.
|

|
Priit Valk, Eesti Energia hankedirektor ja Andro Valgenberg, Eesti Energia hankejuht Eesti Energia AS ja teised kontserni ettevõtted on riigihangete registris 2022. aastal kõige enam dünaamilist hankesüsteemi kasutanud hankija. Teoorias on dünaamilise hankesüsteemi eeliseks ettevõtjatele avatus ja suurem konkurents võrreldes raamlepinguga, mis tähendab, et iga kvalifitseeruv ettevõtja saab igal ajahetkel süsteemiga liituda ja teistega konkureerida. Teisalt on tegemist paindliku hankesüsteemiga lihtsustatud menetlusreeglite tõttu, mis võimaldab hankijatel läbi viia ka kiireloomulisi hankeid. Aruteluringis osaledes kuuleme aga Eesti Energia kontserni esindajatelt, milline on aga kontserniettevõtte tegelik praktika ja saadud kogemus ja soovitused DHSi kasutamisel.
|
Aeg ja maht
Ettekanne ja aruteluring dünaamilisest hankesüsteemist toimub 16. märtsil 2023 algusega kell 11.40 - 12.45
Kogu riigihangete eksklusiivümarlaua ajakava:
9.00 – 10.00 Hommikukohv ja registreerumine
10.00 – 10.10 Sissejuhatus päevajuhilt
10.10 – 11.15 Arutelu riigihangete müütidest ja kollidest
11.15 – 11.40 Kohvipaus
11.40 – 12.45 Ettekanne ja arutelu dünaamilisest hankesüsteemist
12.45 – 13.40 Lõunapaus
13.40 – 14.50 Ettekanne ja arutelu hankelepingu rikkumise teemal
14.50 – 15.10 Kohvipaus
15.10 – 16.15 Ettekanne ja arutelu põhjendamatult madalast maksumusest
16.15 Kokkuvõtted ja lõpusõnad moderaatorilt
Toimumiskoht
Ettekanne toimub nii veebis kui e-õppes!
Registreerumisel koolitusele palun valige, kas osalete koolitusel veebiülekande vahendusel reaalajas või e-õppena Addenda e-akadeemias.
Veebiülekanne
Reaalajas toimuva koolituse ülekanne, mida veebiosaleja jälgib oma töökohal, kodus või mõnes teises sobivas kohas. Veebiülekande käigus toome Teieni koolitaja video- ja slaidipildi. Ligipääsu veebiülekandele saadame Teile koos koolituse meeldetuletusega 24 tundi enne koolituse toimumist.
E-õpe
Salvestame koolituse ja saadame Teile 3 tööpäeva jooksul alates koolituse toimumisest ligipääsu Addenda e-akadeemiasse, kus koolitus on järelvaadatav 30 päeva jooksul Teile sobival ajal ja kohas. Koolitus on personaalseks kasutamiseks ning pole jagatav kolmandatele isikutele. Kolmandatele isikutele on Addenda e-akadeemias koolituse vaatamine tasuline.
Meetodid
Ettekanne-arutelu
Maksumus
ERIHIND 99 € + km (118,80 €). Tavahinda 129 € +km (154,80 €)
Teil on võimalus osta 30-päevane ettekande täiendav järelvaatamine hinnaga 14 € + km (16,80 €).
Osalemine riigihangete eksklusiivümarlaua kõikidel ettekannetel maksab 259 € +km (310,80 €)! Olete oodatud osalema nii saali- kui veebiülekandele!
Registreerumiseks palun klikake www.addenda.ee/eksklusiivymarlaud2023
Kui osalete ümarlaua kõikidel ettekannetel, siis sõltumata sellest, kas osalete ümarlaual saalis või veebi vahendusel, on Teil võimalus osta 30-päevane konverentsi ettekannete salvestus ehk täiendav järelvaatamine hinnaga 29 € + km (34,80 €).
NB! Kõik, kellel puudub võimalus ümarlaual saalis osalemiseks või võimalus ettekandeid jälgida reaalajas, saavad lunastada ettekannete salvestiste järelvaatamise õiguse. Salvestiste järelvaatamine on võrdne ümarlaual osalemise tasuga. Palume registreerumisel valida osalemine e-õppes Addenda e-akadeemias. Järelvaatamise õigus kehtib 30 päeva alates keskkonda sisenemise parooli saatmisest Addenda OÜ poolt. Ettekannete salvestised on personaalseks kasutamiseks ning pole jagatav kolmandatele isikutele. Kolmandatele isikutele on salvestiste vaatamine vastavalt kehtivale hinnale ning väljastame sellekohase koolitusarve.
Addenda OÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Rohkem infot koolituskaardi kohta leiab Eesti Töötukassa kodulehelt SIIT!
Maksumus sisaldab
Praktilisi teadmisi, elektroonilisi õppematerjale.
Tasumine
Koolitusele registreerimise järgselt saate automaatse kinnituse. Koolitusarve saadame 24 tunni jooksul.
Loobumine
Koolitusest loobumisel palun teatage kirjalikult vähemalt 5 tööpäeva enne koolituse toimumist, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.
Lisainfo