Rail Baltica projekteerimine ja ehitamine praktikute pilgu läbi: väljakutsed ja õppetunnid. 4,7 TP (6 ak.h)
Registreeri koolitusele
KOOLITUS TOIMUB NII SAALIS, VEEBIS KUI E-ÕPPES! Saalikohtade arv on piiratud!
Registreerumisel koolitusele palun valige, kas osalete koolitusel saalis, veebiülekande vahendusel reaalajas või e-õppena Addenda e-akadeemias.
Veebiülekanne
Reaalajas saalis toimuva koolituse ülekanne, mida veebiosaleja jälgib oma töökohal, kodus või mõnes teises sobivas kohas. Veebiülekande käigus toome Teieni koolitaja video- ja slaidipildi.
E-õpe
Salvestame koolituse ja saadame Teile 3 tööpäeva jooksul alates koolituse toimumisest ligipääsu Addenda e-akadeemiasse, kus koolitus on järelvaadatav 30 päeva jooksul Teile sobival ajal ja kohas. Koolitus on personaalseks kasutamiseks ning pole jagatav kolmandatele isikutele. Kolmandatele isikutele on Addenda e-akadeemias koolituse vaatamine tasuline.
Eeltutvustus
Ootame Teid kogemuslool põhinevale koolitusele „Rail Baltica projekteerimine ja ehitamine praktikute pilgu läbi“, mis toimub 16. detsembril 2025 hübriidvormis – nii Tallinnas kohapeal kui ka paralleelselt veebis.
Koolitus keskendub Rail Baltic Estonia (RBE) projekteerimise ja ehitamise senisele praktilisele kogemusele projekteerijate ja ehitajate vaatepunktist. Jagatakse ausat ülevaadet reaalsest tööprotsessist: tehnilised väljakutsed, objektipõhised raskuskohad, erinevate osapoolte koostöö ning praktilised lahendused nii töömaal kui ka projekteerimislaual.
Koolituse sissejuhatavas osas annavad Rail Baltic Estonia esindajad tervikpildi projekti hetkeseisust ning peamistest õppetundidest tellija vaatenurgast. Pärast üldist raamistikku liigume edasi praktiliste kogemuslugude juurde, kus fookus on projekteerijate ja ehitajate igapäevastel väljakutsetel loodava taristu teostamisel. Järgnevad ettekanded avavad teekonna Ülemiste ühisterminali rajamisest (KMG Infra) kuni tööprojekti koostamise ja elluviimise tehniliste nüanssideni, mida jagavad Tariston, Verston ja Merko spetsialistid.
Eesmärk
Koolituse eesmärk on anda aus ja praktiline ülevaade Rail Baltic Estonia senisest teekonnast projekteerijate ja ehitajate vaatenurgast. Läbi kogemuslugude – sealhulgas tellija perspektiivi (RBE), Ülemiste terminali ehitusjuhtimise (KMG Infra) ning erinevate ehitus- ja projekteerimisetappide praktiliste näidete (Tariston, Verston, Merko) – jagada teadmisi ja tööriistu, mida saab rakendada ka muudes taristu- ja arendusprojektides.
Õpiväljunditena koolituse läbinu:
- omab ülevaadet Rail Baltic Estonia projekti hetkeseisust ning peamistest senistest õppetundidest tellija vaatenurgast
- on saanud ausa ja praktilise ülevaate nii projekteerimise kui ka ehitamise väljakutsetest – sh Ülemiste ühisterminali ehituse juhtimise kogemusest (KMG Infra), tööprojekti koostamisest (Tariston), põhitrassi ehitusest (Verston) ning eritöödest (Merko)
- oskab hinnata suurprojekti projekteerimise ja ehitusetappide omavahelist seost ning tavapäraseid riskikohti
- teab, millised on suurprojektide tüüpilised tehnilised ja protseduurilised väljakutsed (nt tööprojekti muudatused, kvaliteedinõuded, koostöö erinevate osapooltega) ning kuidas erinevad partnerid (tellija–projekteerija–ehitaja) neid lahendavad
- mõistab, kuidas tehnilised nõuded, muudatused ja suure projekti eripärad mõjutavad tööprojekti kvaliteeti ning ehituse kulgu
- on saanud tervikliku ülevaate Rail Baltica rajamise kogemuslugudest ning oskab rakendada õpitut oma igapäevases töös taristu- ja arendusprojektide kavandamisel ja elluviimisel
Sihtrühm
Ehitus- ja projekteerimisettevõtete juhid, projektijuhid, insenerid, taristuprojektide arendajad, järelevalve ja tellija esindajad, riigi ja KOV ametnikud, kes puutuvad kokku ehituse suurprojektidega.
Teemad
Koolituspäeva modereerib
|

Anti Palmi
|
Anti Palmi, Transpordiameti ida regiooni juhataja
|
Rail Baltica projekteerimine ja ehitamine tellija pilgu läbi
|

Kaur Laansalu

Martin Taal
|
Kaur Laansalu, Rail Baltic Estonia süsteemitehnika ja vastavuse tagamise üksuse juht ning Martin Taal, Rail Baltic Estonia raudteeinfrastruktuuri peainsener
Rail Baltic Estonia esindajad keskenduvad oma avaettekandes eelkõige sellele, mis on raudteesüsteemi eripärad, mida nad on tellija vaatenurgast aastate jooksul projekteerimises ja ehituses õppinud, ning jagavad, mis on läinud hästi ja mida oleks saanud või saab veelgi paremaks teha.
|
Projekteerimis- ja ehitustööde juhtimine Rail Baltica Ülemiste ühisterminali raudteerajatiste näitel – väljakutsed ja lahendused
|

Janno Oja
|
Janno Oja, KMG Infra projektijuht
Janno Oja jagab KMG Infra praktilist kogemust Rail Baltica Ülemiste ühisterminali ehituse juhtimisel, tuues esile projektijuhtimise võtmeväljakutsed, projekteerimise ja ehituse seosed ning õppetunnid tööde elluviimisest keerulistes tingimustes.
- Hankestaadiumist lepinguni – Riskide hindamine projekti puhul, kus tellitakse ainult osa tervikust;
- Projekteerimise väljakutsed ning lahendused
- Koondmudeli kasutamine ning selle reaalne kasu ehitajale
- Projekteerimisfaasist ehitusfaasi
- Ehitamine kitsastes oludes töötava raudtee kõrval ning tiheda liiklusega linnatänavate alas
- Tööde teostamine kahes etapis. Esimese etapi õppetunnid, mis rakendame teises etapis
|
Projekteerimise väljakutsed ning tehnilised õppetunnid ja ehitusetapi kogemused - Tariston AS kogemus
|

Madis Saadik
|
Madis Saadik, Tariston AS projektijuht
Madis Saadik jagab Tariston AS kogemust Rail Baltica projektis, tuues esile projekteerimise ja ehituse kokkupuutekohad ning tehnilised väljakutsed tööprojekti koostamisel ja elluviimisel.
- Kuidas põhiprojektist saab tööprojekt - millised on eripärad ja millega „ämbrisse“ astuti.
- Muudatuste sisse viimise protsess ja RB-lt tulevad suunised, mis tihtipeale tulevad tööprojekti koostamise lõpufaasis ning kuidas see kõik projekteerimist mõjutab/mõjutas.
- Hagudi rabaplaat - lahenduse välja mõtlemisest kuni teostuseni. Erinevad probleemid millesse takerduti.
- Tehnilised nõuded, mis on RB poolt nõutud, kuid mitte igapäevased, näiteks:
- geodeetilise võrgu punktide rajamine rabasse - rajatiste teostusmõõdistused - muldkeha vajumite monitoorimine - tööde teostamine juba valminud rajatiste all-kõrval jne.
|
Rail Baltica ehitusetapp praktikas – Verston Eesti OÜ kogemus, väljakutsed ja õppetunnid
|

Andro Aavik
|
Andro Aavik, Verston OÜ projektijuht
Andro Aavik toob kuulajateni Verston Eesti OÜ praktilise kogemuse Rail Baltica Harjumaa põhitrassi ehitusel, tuues välja nii tehnilised eripärad kui ka rõhutades ajagraafiku juhtimise, koostöö ja riskide maandamise võtmekohti.
- Harjumaa põhitrassi raudteetaristu II etapi ehitustööde kulg ja tehnilised eripärad
- Koostöö projekteerijate, alltöövõtjate ja tellijaga - peamised kitsaskohad
- Ajagraafikute juhtimine, riskikohad ja nende lahendused
- Praktilised õppetunnid: mis on senini hästi toiminud ning millised kohad vajavad projektis erilisemat tähelepanu
|
Betoonitööd Rail Baltica projektis – Merko kogemus ja praktilised õppetunnid
|

Risto Sappinen
|
Risto Sappinen, Merko betoonitööde osakonna juhataja
Risto Sappinen jagab Merko kogemust Rail Baltica projektis betoonitööde alltöövõtjana, tuues välja suurprojekti spetsiifilised eripärad ja praktilised väljakutsed.
- Rail Baltica projektiga seotud väljakutsed ja mõju kohalikule betooniturule.
- Virtuaalne mudel ehitusprotsessis – miks digimudel, mis toimib kontoris, ei tööta alati töömaal; milline peab olema info esituse formaat, et see oleks kasutatav reaalses tööolukorras.
- Nõuded joonistele – kehtivate õigusaktide ja standardite roll ning nende järgimine suurprojektides.
- Rail Baltica betoonitööde kogemus: Ülemiste terminali betoonitööde I etapp – praktilised näited ja lahendused.
|
Koolituse läbimisel väljastame tunnistuse. Koolitus annab 4,7 TP (inseneri täiendõppe punkti).
Tunnistuse väljastamise eelduseks on koolituse läbimine täies mahus ning koolitusarve tasumine. Erandkorras võib osaleja saada koolituse läbimist tõendava dokumendi, kui on läbinud õppekavast vähemalt 90%.
Koolitus on sobilik kutseeksami sooritamiseks, kvalifikatsiooni tõendava dokumendi saamiseks või töötamiseks ametialal, millele on õigusaktides ette nähtud täiendavad nõuded.
Aeg ja maht
Koolitus toimub 16. detsembril 2025 kell 10.00–15.30
(6 akadeemilist tundi)
AJAKAVA
10.00–10.30 Rail Baltic Estonia esindajat avaettekanne
10.30–11.15 KMG Infra OÜ kogemuslugu
11.15–12.15 Tariston AS-i kogemuslugu
12.15–13.00 lõunapaus
13.00–14:15 Verston Eesti OÜ kogemuslugu
14.15–14.30 paus
14.30–15.30 Merko kogemuslugu
Juhul, kui Te koolitusel reaalajas osaleda ei saa, on võimalus koolitus läbida Addenda e-akadeemias. Palun tehke valik koolitusele registreerumisel.
Toimumiskoht
HESTIA HOTEL EUROPA, Paadi 5, Tallinn.
Koolituspäev toimub nii saalis, veebis kui e-õppes!
Registreerumisel koolitusele palun valige, kas osalete koolitusel saalis, veebiülekande vahendusel reaalajas või e-õppena Addenda e-akadeemias.
Veebiülekanne
Reaalajas saalis toimuva koolituse ülekanne, mida veebiosaleja jälgib oma töökohal, kodus või mõnes teises sobivas kohas. Veebiülekande käigus toome Teieni koolitaja video- ja slaidipildi.
E-õpe
Salvestame koolituse ja saadame Teile 3 tööpäeva jooksul alates koolituse toimumisest ligipääsu Addenda e-akadeemiasse, kus koolitus on järelvaadatav 30 päeva jooksul Teile sobival ajal ja kohas. Koolitus on personaalseks kasutamiseks ning pole jagatav kolmandatele isikutele. Kolmandatele isikutele on Addenda e-akadeemias koolituse vaatamine tasuline.
Meetodid
Loeng, juhtumite näited ja praktilised käsitlused, arutelu, küsimused-vastused.
Maksumus
Registreerides kuni 4. detsembrini 2025 kehtib soodushind 179 € + km (221,96 €), hiljem tavahind 219 € + km (271,56 €).
Teil on võimalus osta 30-päevane koolituse täiendav järelvaatamine hinnaga 29 € + km (35,96 €).
Maksumus sisaldab
Praktilisi teadmisi, elektroonilisi õppematerjale, elektroonilist tunnistust.
Tasumine
Koolitusele registreerimise järgselt saate automaatse kinnituse. Koolitusarve saadame 24 tunni jooksul.
Loobumine
Koolitusest loobumisel palun teatage kirjalikult vähemalt 3 tööpäeva enne koolituse toimumist. Hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.
Lisainfo
Registreeri koolitusele